perjantai 29. elokuuta 2008

Liivi ommellen

Ex-murkku nyk. lukiolainen pyysi ommeltua liiviä ja tässä tulos. Kangas on hyvin marinoitua viime vuosituhannelta peräisin olevaa (oletettavasti) villakangasta, vuorina vuorisilkki ja ihanat napit jostain löytyneet ja nappipurkkiini päätyneet. Kaava Modan (niitä vanhempia Modia) koko 36. Kuvassa liivi minun päällä ja kuvattu käyttötarkoituksen vastaisesti ilman kauluspaitaa alla. Kangas oli huippusotkevaa, vaikka tein tätä vain kolmessa huoneessa (leikkaaminen olkkarin pöydällä, ompelu makkarissa ja silitys kodinhoitohuoneessa) koko talo oli täynnä mustaa ja harmaata paksua lankasotkua! Vaikka meillä on ihan "normaalia", että erilaisia harrastussotkuja on näkyvissä, nin tämän työn sotkut jo kävi ärsyttämään ja teinpä ylimääräisen imurikierroksenkin.

Rukki asiaa! Jos joku kehräämisestä kiinnostunut vielä on rukkia vailla, niin mulla on parikin rukkia liiterin seinällä. Niillä ei ole mulle (eikä saa tulla, en mä enää ehdi yhtään uutta harrastusta!) käyttöä, joten joutaisivat pois. Voisin vaikka vaihtaa ne lankaan tai kankaisiin tms. Niitä voisin sitten kuvata ja katsella tarkemmin, jos joku on kiinnostunut... Yhteyttä voi ottaa kommenttien tai mailin kautta.

Ja sitten varsinaiseen asiaan kommenttilootaan.Hannaliini huomautti onneksi mulle, ettei kommentoimaan pääse kuin bloggerin käyttäjät. Korjasin asian ja nyt kaikkien pitäisi päästä kommentoimaan. Ei mulle tullut mieleenkään tarkistaa ketkä pääsee kommentoimaan, sarjassa näitä asioita, et olettaa kaikkien pääsevän...

Jos ja kun sateet pitävät paussia, niin pääsen pihalle kuvaamaan pari hauskaa ompelua, eli siis lastenvaatetta. Puikoilla on hys hys-neule, jotenka siitäkin myöhemmin lisää. Nuo alemmat liivit on jaetttu vanhempien tyttärien kesken sopuisasti. Eli kumpikin mailasi mulle toistensa mieltymyksistä tietämättä, että kumman liivin mieluummin ottaisi ja kumpikin valitsi eri liivin. Jippii! Alempi liivi päätyy sitten vanhimmalle tytölle ja ylempi ex-murkulle nyk lukiolaiselle.

Hyvää viikonloppua ja mars metsään sienestämään!

1 kommentti:

Hannaliini kirjoitti...

Kiva, kun korjasit kommentoinnin, olen monta kertaa ollut aikeissa kommentoida, mutta sitten ei ole tullut sitä tehtyä, kun tuo blogger-profiili on vain joitain tempausblogeja varten luotu, niin se ei oikein tunnu omalta.

Komean liivin olet taas tehnyt!