lauantai 16. elokuuta 2008

Minttumaaria-takin loppuraportti

Vihon viimeinen bloggaus Minttumaaria-takista, takki sivusta, takki edestä ja takki takaa! Nyt takki on jo luovutettu hyvälle ystävälle. Takkihan muokkautui tekemisen edetessä, ensin piti tulla vaan joku olat peittävä lärpäke, mut toisin kävi. Lähtökohtana oli Minttumaaria-huivi, lähdin kutomaan ylhäältä alaspäin, tekemällä "raglaniksi" huivin keskikohta.
Epämääräisestä neuloskasasta muovautui lopulta ihan nätti takki ja lopputulos vastaa hyvin sitä mielikuvaa, joka oli silmissäni, kun päätin jatkaa "lärpäkettä" takiksi asti. MInä olen erittäin tyytyväinen työhön, melkeinpä ylpeä. Takin saanut ystäväni on pitempi kätinen ja ainakin pikasovituksella hihat ovat hänelle sopivat. Minä olen lyhytkätinen.

Tekniset tiedot:
Malli muokkaantunut Minttumaaria-huivista neulomisen edetessä.
Lankana Pirtin Kehräämön kampavilla-lanka luonnonvalkoisena n. 500g.
Neulottu 4 Adeilla ja kauniit "tähtisilmä" napit nappipurkista.
Loppukommentti: JIPPII!

4 kommenttia:

Katja kirjoitti...

Upea lopputulos! Jos haluat ja jaksat kirjoittaa ohjeen Ullaa varten, saat minun puolestani käyttää Minttumaari-nimeä kunhan mainitset alkuperäisohjeen esittelytekstissä.

Virkku kirjoitti...

Aah, ihana!

Tupuna kirjoitti...

Onpa kaunis :)

Seijasisko kirjoitti...

Kaunis takki!<3