keskiviikko 18. helmikuuta 2009

Pieniä pöllöjä ja norsuja!

Kiitokset ja kumarrukset edellisen bloggauksen Pöllöpuun kehuista! Ehkä neulon vielä toisen (jos saan kestävää ja sopivaa lankaa ja takille käyttäjän...) Pöllöpuun ja kirjaan ohjetta ylös. Tuon Pöllöpuunhan tein ihan mutu-tuntumalla, eli kuvio muodostui neulonnan edetessä. Kiva oli kyllä pöllöillä!

Pitihän mun tehdä vielä pöllölapaset langan lopusta, vielä on vähän tuota Mamboa jäljellä, josko vielä riittäisi pipoonkin... Lapaset ihan peruslapaset, peukalokiilalla, seiskan sukkapuikoilla tehty.

Eläinlinja puikoilla jatkuu, nyt vuorossa norsut... Tässä vaiheessa vasta vilautan, mutta pian valmistunee. Mulla on hirveä neulomishimo noihin norsuihin, pehmeä lanka, keväistä väriä ja hauska kuvio. Ei millään malttaisi laskea kudinta käsistä!

Kevätpäiväntasausyllätyshuivien viidennet vihjeet valmistuneet molempiin huiveihin. Ruskean huivin langan riittävyyttä aloin pelätä vihjeen valmistuttua. Ihanalta näyttää huivi tässä vaiheessa.

Ja rouhea Liina-piika on kasvanut isoihin mittoihin. Olisi voinut jättää koon puolesta vihjeen tekemättä, toisaalta halusin tehdä ihan ohjeiden mukaan ja lankaakin riittää.

Nyt palaan takaisin savannille, eli sohvalle norsujen pariin.

Hyvää viikonjatkoa!

4 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

Vau tuo pöllötakki on kyllä tosi makee samoin nuo hanskat! Norsutkin on ihania, itse tein vähän aikaa sitten pojalle slipoverin tuolla norsukuviolla. Nyt haluaisin tehdä nuita pöllöjä, mutta ensimmäistä kertaa luen englanninkielistä ohjetta enkä ymmärrä alkuunsakkaan pöllön neulekaaviota :(

MarjutJ kirjoitti...

Lapaset ovat ihan piste i:n päälle. Ja norsut ovat tosi söpöjä!

RANTAPUIKKO kirjoitti...

Pöllö-lapaset ovat ihana lisä takille. Minäkin pidän norsuista..joten norsujoukko saa minulta ihana..huudon..jihuu....
Minä olen miettinyt tuota huivin 5 ohjetta teenkö vai en.. vaaka kallistuu siihen suuntaa, että teen. Ostin juuri pyöröpuikotkin.. joten huivin kimpuun viikonloppuna...

Soili kirjoitti...

Kiva kun kävit kyläilemässä.Ihmettelit miksi jää noita jämälankoja.Minä en ole niin viisas kuin sinä,(aion kyllä matkia sen idean)että heti teen kinnasta sun muuta jämistä...minun jämät on lojunut vuosikausia tuolla pusseissa,omia jämiä ja toisilta saatuja pusseja.Olen lanka hamsteri:)