lauantai 30. heinäkuuta 2011

HHV-30 Hassun mallinen huivi!

Netissä jo keväällä näkyi erikoisen muotoisia, tai oikeastaan muotopuolia huiveja ja kiinnostus malliin heräsi (tietenkin). Joissain blogeissa sitten näin kuvia näistä muotopuolista huivista, jotka oli neulottu uusimman Modan mallilla. Modaa ei mulle tule, joten kaupassa selasin lehteä ja kuten huivin tehneet olivat kirjoittaneet ei kuvasta saanut selvää, minkä mallinen huivista tulee. Ohjeen lukaisin pikapikaa kaupan lehtihyllyllä ja koska lisäyssysteemi oli helppo muistaa en ostanut lehteä. Ulkomuistista sitten neuloin huivin ja reunakuviot otin jostain vanhemmasta huiviohjeesta (yksinäinen sivu ohjekansiossani, joku varmaan tarvinnut muut sivut).

Tälläinen huivista sitten tuli!

Omituisen muodon takia virkkasin huiviin vielä kukkasen neulakiinnittimellä varmistamaan huivin paikoillaan pysymistä.

Edestäpäin huivi ei nyt ainakaan kuvassa hullummalta näytä.

Itseasiassa mun piti kuvata huivi tyttären päällä, jolloin olisi ollut helpompi asetella huivia päällr, mutta tytär halusi kameran taakse, joten minä ryppyisen puseroni kanssa jouduin huivimalliksi.

Lankana huivissa on näitä tämän kesän kasvivärjättyjä lankoja, vihreää ja rosaa ja 4 mm Adeilla huivin tein. Tämä on sitten Hullun Huivi Vuoden huivi numero 30.

Takaa se toispuoleisuus sitten tuleekin selvemmin esille.

Huivi on vähän semmoinen kahtia jakava, tykkään ja en tykkää. Kevyt ja pehmoinen ainakin on ja jollei muodosta pidä muuten, niin syksyllä takin alla kaulahuivina ei muoto haitanne. Laitetaan huivi lahjalaatikkoon, josko aika tavaran kaupittelis. Lahjalaatiksota tuli mieleen, että nyt on näitä huiveja jo sen verran, ettei kaikki mahdu enää yhteen laatikkoon... Sen tila-ahtauden HHV on tehnyt, mutta toisaalta olempa saanut huiveja neuloa "luvan kanssa" ja on mulla yks huivi parhaillaankin puikoilla.

Huivitelemisiin!

15 kommenttia:

Ihalaiska kirjoitti...

Hieno huivihan siitä tuli! Ja hyvällä mallilla sinunkin hulluttelusi on. Parasta kai tässä hulluttelussa onkin, että saa ihan luvan kanssa näitä huiveja värkätä ...

enkulin käsityöt kirjoitti...

Voi että on kaunis.

Neferi kirjoitti...

Juujuu, huivimaailma kaipaisi jo vähän tosiaan mallipäivitystä. Tämä onkin piristävän epäsymmetrinen :)

Matleena kirjoitti...

Mielenkiintoisen näköinen huivi, oikeastaan ihan nätti vaikka minua hiukan kiusaa tuo toispuoleisuus! ;)

Sinulla on kyllä hyvällä mallilla tuo HHV, kun olet ihan aikataulussa, vaikka se onkin paljon tiukempi kuin minulla. Ja minä olen silti jäljessä, mutta otan lupaamani loppukirin viimeistään syksyllä. ;D

Leena kirjoitti...

Onpa kiva huivi ;)
Minullakin on huivi, Stripe Study, jota täytyy opetella pitämään.

Hannaliini kirjoitti...

Kaunis huivi, tykkään väreistä ja reunapitsistä! Toispuoleisuus taas ei ole minun juttuni, kun olen jotenkin niin vanhanaikaisesti symmetrisyyttä kaipaava.

Susu kirjoitti...

Hauskan mallinen. Mulle aina kolahtaa noi toispuoleiset jutut.

amuk kirjoitti...

KIVA HUIVI. TUO REUNAPITSI ON MIELESTÄNII TOSI KIVA. IHANAT VÄRIT JA PISTEENÄ I:n PÄÄLLÄ TUO RUUSU.

Marjut kirjoitti...

Hauska toispuoleinen malli!

jansku kirjoitti...

tuo on todella kaunis huivi..
oot sinä oikein huivi mestari ;)

Tintti kirjoitti...

Mielenkiintoinen huivi. Jotenkin tykkään loppujen lopuksi tuosta toispuoleisuudesta.

Mua ihmetyttää, miten usein mallilehdissä on töistä sellaisia kuvia, josta ei saa mitään käsitystä, miltä se näyttää.

Maikki kirjoitti...

Mahtaakohan kyseessä olla siis Modan 4/11 malli 19? Bongasin samaisen huivin Ravelrystä nimellä "LazyKaty" jo ennen Modan ilmestymistä, mutta onnekseni en ehtinyt ostaa ohjetta Ravelryn kautta.

Kiva toteutus tämä sinun versiosi! Minullakin samainen huivi puikoilla, mutta odottelee tällä hetkellä kun kesken on kiireellismpiä projekteja.

RANTAPUIKKO kirjoitti...

Kaunis ja mielenkiintoinen huivi =D
Mukava tuo mammuttikyltti.. olisipa minullakin.. =))

Tellu-Tellervo kirjoitti...

Ihanan herkkä huivi. Itsevärjätyt langat pääsevät esille.
Sen putkirinkulahuivin käytännöllisyyden jälkeen minua ei huvita neuloa enää muunlaisia huiveja. Onneksi tiedän, että tämä vaihe menee joskus ohi.

Seijasisko kirjoitti...

Kyllä sulla vaan syntyy näitä huiveja kuin sieniä sateella. Aivan ihana tämäkin.