sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Äiti-tytär polvarit!

Jokinaika sitten sain kaksi kerää Polkka-lankaa ja nivelelkipuja uhmaten neuloin niistä polvisukat aikuisen ja lasten koolla, eli äiti/tytär polvarit:


Ensin neuloin isommat (n. kokoa 39) sen jälkeen lastensukat, joista kyllä tarkoitin vähän pienempiä, mutta tapani mukaan tuli reilut.  Vaikka lankaa oli se 2 kerää, eli 300 grammaa, sai lopussa jännittää langan riittämistä, vaikka pienet poistot riitti tasaamaan raitojen kohdistuksen En taida pystyä neulomaan raitoja erikohtaan, olenko raitarajoitteinen? Sukat pistin toistaiseksi lahjalaatikkoon odottamaan kohtaloaan... Muuten, onko kenestäkään muusta kivempi neuloa polvi, kuin nilkkasukkia, minusta on!

Oravakuva taas loppuun, mutta neulominen tuli minulle kuvasta mieleen. Katsokaapa kurren kynsiä, nehän on kuin puikot:


Ja vielä lyhyt yhteenveto marraskuun neulomisesta:

  • 2 Huovutettua kissa-patalappua reilu 100g
  • 2 Huovutetua cooleria reilu 50g
  • Huovutetut siili-lapaset 100g
  • Huovutettu siili-kännypussukka reilu 50g
  • Huovutetut siili-lapaset 100g
  • Huovutetut siili-lapaset 100g
  • 2 kukkaroa yht. reilu 50g
  • 2 polvisukat äiti/tytär polkkaa yht. 300g
  • 5 cooleria yht. 200g
  • Virkattu pallo 100g
  • Virkattu pallo 100g

Yhteensä 1250g 18 valmista työtä!

Jännittävää ja kiireistä joulukuuta!


8 kommenttia:

ArmiL kirjoitti...

Kauniit polvisukat ja väri kiva. Onpa muuten hyvä kuva kurresta, tosi mainio :)

Neule-Kirppu kirjoitti...

Ihanat polvarit, juuri minun väriset. Söpö kurre:)

kosotäti kirjoitti...

Ihanat sukat, tää väri on yks miun suosikeista.

Marjut kirjoitti...

Kauniit sukat ja kurre on aika söpö :)

MariJ kirjoitti...

Kauniit sukat! Minä myös tykkään enemmän polvisukista, koska varsia on vain niin ihanaa kutoa, pitkät polvisukat myös näyttävät ja tuntuvat jaloissa mukavammilta kuin nilkkasukat, jotka tuntuvat aina jäävän ikään kuin kesken. Ja täällä myös yksi raitojen kohdistaja, en kestä eripariraitaisia sukkia! ;)

Susu kirjoitti...

Kivan värisiä polvareita. Minä olen eriparisukkien neuloja kun olen nuuka enka viitsi purkaa lankaa välistä pois. Ja onhan ne eripariset hauskatkin. Mä teen vaan tavallisia nilkkasukkia 20 cm varrella. Varrettomat on mun mielestä ihan pöljät ja polvareiden tekeminen työlästä.
Ihana neulojakurre!

Rantapuikko kirjoitti...

Kauniita sukkia.Kiva kun molemmille on samanlaiset=)) Ihana tuo orava...

Mammutti kirjoitti...

Kiitoksia kivoista kommenteistanne!